Podsumowanie projektu „English with eco-friends is…FUN”

Podsumowanie projektu „English with eco-friends is…FUN” – „Angielski z eko-przyjaciółmi to … ZABAWA” w ramach ETAs Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności ENGLISH TEACHING w Zespole Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. św. Huberta w Czerninie..
Od września 2020 do czerwca 2021 r. Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. św. Huberta w Czerninie realizował projekt z języka angielskiego dla uczniów klas IV-VIII. Projekt pt. „English with eco-friends is…FUN” – „Angielski z eko-przyjaciółmi to … ZABAWA”, który był realizowany w ramach Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności ENGLISH TEACHING, którego krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA. Projekt został opracowany przez nauczycielkę języka angielskiego Panią Jolantę Kantorczyk. Na realizację wszystkich zadań szkoła otrzymała grant w wysokości 10.000 zł.
W ramach realizacji projektu w szkole podjęte zostały liczne działania mające na celu zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego. Działania te były dostosowane do warunków i możliwości placówki oraz uczniów. W ramach realizowanego projektu były prowadzone: zajęcia pozalekcyjne z języka angielskiego, które skupiały się na tematyce ekologicznej, budowaniu tożsamości narodowej i podkreślaniu problemów globalnych otaczających naszą rzeczywistość, zakupiono laptop i drukarkę; zorganizowano konkursy językowe, nagrano krótki film o legendzie Lecha, Czecha i Rusa, przeprowadzono rywalizację międzyklasową na najciekawszy strój ekologiczny – „Jestem eko i ubieram się eko”. Ponadto tuż przed końcem roku szkolnego zorganizowano piknik szkolny pt. „Jesteśmy eko-przyjaciółmi” Uczniowie rywalizowali między klasami wykonując zadania związane ze znajomością ekologii, segregacją śmieci itp. Kolejnym zadaniem było sprawdzenie się, czy uczniowie swoją szkołę. Uczniowie liczyli sale lekcyjne, ławki, okna, utrwalali hymn szkoły, sprawdzali swoją wiedzę o historii szkoły, o pracownikach szkoły itp. Największą frajdę sprawiły konkurencje, w których uczniowie musieli nagrać filmik, ze swoim tańcem „Kaczuchy” oraz ubrać swoje ubrania na lewą stronę. Wszystkie zaangażowane w zadanie klasy wykazały się sprytem i niezwykłym zasobem wiedzy ekologicznej. Na twarzach uczniów było wiele uśmiechu, co pokazało, że wszyscy świetnie się bawili.
Największą niespodziankę dla uczniów sprawiły panie Lidia Kaczor i Jolanta Kantorczyk organizując noc literacko-językową pod hasłem „Nocowanie w szkole – Sleepover at school”. Początek tego spotkania poświęcony był podsumowaniu realizowanego w szkole projektu English Teaching. Koordynator tego projektu – Pani Jolanta Kantorczyk, wręczyła nagrody dla zwycięzców konkursów.
Kolejnym punktem było złożenie przysięgi wszystkich uczestników nocowania, w którym przysięgano być odpowiedzialnym, prezentować pogodę ducha, dobry humor, i okrutną chęć zabawy, nie marudzić, nie narzekać ani płakać za rodzicami. W trakcie spotkania uczniowie prezentowali treści i problematykę dwóch najciekawszych książek.
W trakcie spotkania uczniowie poznali tańce integracyjne: Belgijka, Chocolate oraz taniec irlandzki. Dużym powodzeniem cieszyło się karaoke, gdzie uczniowie prezentowali swoje umiejętności wokalne. Późnym wieczorem, gdy już w szkole było ciemno, zgasły światła, uczniowie z latarką w ręku szukali zadań, które ukryły się na terenie budynku szkoły. Były to krzyżówki, rebusy, przysłowia, zagadki i łamigłówki związane z tematyką biblioteczną i językową. Dla wszystkich była to świetna zabawa. Całe spotkanie odbywało się w wyjątkowych strojach – piżamach i kapciach. Było to wielkie i niezapomniane przeżycie dla wszystkich uczniów. W podsumowaniu uczniowie stwierdzili, że podobały im się wszystkie zajęcia, a w pamięci pozostaną im niezwykle ciepłe wspomnienia szkoły nie tylko jako miejsca, gdzie nauczyciele odpytują, ale także miejsca gdzie można ciekawie spędzić czas i ujrzeć nauczycieli w niecodziennej sytuacji.
Dzięki takim działaniom świadomość uczniów, dotycząca konieczności znajomości języka angielskiego w dzisiejszym świecie, znacznie wzrosła.

Skip to content