NOCOWANIE W SZKOLE – Noc literacko-historyczno-językowa

Dzięki realizacji programu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0” mogliśmy kolejny raz zorganizować „Nocowanie w szkole”. Tegoroczne spotkanie odbyło się pod hasłem „Noc literacko – historyczno-językowa”.
Wyznaczyliśmy sobie kilka zadań do zrealizowania. Były to m. in.:

  • klub dyskusyjny ulubionej książki zakupionej w ramach realizacji projektu,
  • quiz historyczny, w którym sprawdzaliśmy swoją wiedzę z historii Polski,
  • gra terenowa z licznymi zadaniami, które musiały być wykonane przez grupy, na podstawie wskazówek zawartych na mapie,
  • zagadki w języku angielskim,
  • quiz muzyczny – „Jaka to bajka?”

Uczniowie z różnych klas spędzili kilka godzin pod okiem pań Lidii Kaczor i Jolanty Kantorczyk, wykazując się znajomością literatury młodzieżowej, czytając fragmenty wybranych przez siebie książek np. „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”, „Nie martw się, Cukierku”, „Dzieci z Bullerbyn”, „Dynastia Miziołków”, „Sposób na Elfa” oraz integrując się i wspólnie miło spędzając czas. Uczestnicy nocowania zapytani: Jakie korzyści mamy z czytania książek? Jednogłośnie stwierdzili, zdobywamy wiedzę, możemy przeżywać przygody wraz z bohaterami z książek, możemy wymienić się wiedzą z innymi osobami oraz, że książki dają nam dużo radości. Asia, która była uczestniczą kolejnego nocowania opowiedziała nam swoją humorystyczną historię na temat czytania książek. Odkryła w nich same pozytywy i dużo radości. Poznała bohaterów, którzy przeżywali pierwsze rozterki, a także mogła być uczestniczką ich codziennego życia – lekarstwo na nudę.
Natomiast Asia i Nina, uczennice klasy ósmej, to autorki gry terenowej, którą same wymyśliły i przeprowadziły dzieląc uczestników na dwie drużyny. Podczas rozwiązywania zadań dzieci bawiły się świetnie. Najmłodszą uczestniczką nocowania była Zuzia z klasy pierwszej. Stwierdziła, że lubi czytać, a po nowe książki na pewno będzie sięgała.
Dzieci chętnie wymyślały zabawy integrujące i w sposób kreatywny i twórczy pokazały swoje zdolności aktorskie w zabawie Kalambury.
Na zakończenie spotkania dzieci wykonały plakat z napisem “NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA 2.0” oraz tytułami książek zakupionych z projektu, który został wyeksponowany na gazetce korytarza szkolnego. Na zakończenie tańczyliśmy „Belgijkę”.
Serdeczne dziękujemy osobom, które zadbały o to, byśmy mogli skosztować słodkich ciast.
Wszyscy czuliśmy się bardzo dobrze w swoim towarzystwie i już czekamy na kolejną noc w szkole.

Skip to content