Klasowe projekty w klasach I-III pt. „Czytam, poznaję, rozumiem”

Zgodnie z harmonogramem realizacji „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0”, uczniowie klas młodszych pracowali z książkami, które samodzielnie wybrali. Klasa III zdecydowała się na pozycję pt.: „Jak się masz, cukierku?” Dzieci bardzo lubią przygody zabawnego kotka o imieniu Cukierek, którego mieli już okazję poznać podczas czytania lektury pt.: „Cukierku, Ty łobuzie!” Autor utworu – Waldemar Cichoń w przezabawny sposób opowiada historię pewnego kota i rodziny, u której mieszka. Uczniowie najpierw czytali fragmenty książki z podziałem na role, a następnie wykonali ilustracje, przedstawiające ulubione historie z utworu.
Uczniowie klasy II zachęceni przez swoich kolegów również z wielką ochotą zabrali się za poznanie przygód sympatycznego Cukierka. Swoją przygodę rozpoczęli od stworzenia portretu głównego bohatera. Każdy uczeń miał do dyspozycji tylko niczym nieograniczoną wyobraźnię. Wiele radości sprawiła dzieciom konfrontacja własnych wyobrażeń z ilustracjami kotka umieszczonymi w książce. Kolejnym krokiem uczniów, było poznanie historii Cukierka poprzez samodzielne czytanie tekstu lektury. Każdy uczeń klasy II czytał głośno wyznaczony przez nauczyciela fragment książki.
W klasie pierwszej zapachniało czekoladą i nową przygodą, a wszystko to dzięki książce Danuty Wawiłow „Zapach czekolady. Najpiękniejsze wiersze”. Pierwszoklasiści skorzystali z oferty wydawnictwa GREG i z wierszy bogato oraz barwnie ilustrowanych przez Aleksandrę Szpunar z serii „Kolorowa Klasyka”. Był w klasie mini konkurs pięknego czytania. Uczniowie stali się autorami własnych ilustracji do czytanych przez nich wierszy. Były brawa! Gazetka klasowa była również „zadowolona”,… Oj działo się, działo, ku zadowoleniu wszystkich.

Skip to content