Klasowe projekty w klasach VII-VIII pt. „Czytam, poznaję, rozumiem”

Uczniowie klas VII-VIII włączyli się aktywnie w realizację zadań w ramach projektu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0”.
Klasa VIIIa realizowała zadanie z Klasowych Projektów Edukacyjnych „Czytam, poznaję, rozumiem”. Uczniowie zaprezentowali fragmenty lektury „Kamienie na Szaniec” Aleksandra Kamińskiego które mówiły o bohaterskich czynach Zośki i Alka w trakcie akcji pod Arsenałem. Książka opowiada o grupie przyjaciół której przyszło dorastać w trudnych czasach wojennych. Wspólnego czytanie uświadomiło nam jak ważne jest obcowanie z literaturą w naszym życiu.
Klasa VII również podjęła się realizacji zadania promując i wspierając rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Młodzi aktorzy wcielili się w postaci z powieści „Ania z Zielonego Wzgórza” i zaprezentowali scenkę pobytu Ani Shirley w szkole. Uczniowie ukazali moment, kiedy Ania nie opanowawszy emocji rozbiła na głowie Gilberta tabliczkę do pisania. Za karę musiała stać pod tablicą z upokarzającym ją napisem. Wspólne czytanie i tworzenie scenek dramowych doskonale wpływa na integrację młodzieży.
Uczniowie klasy VIIIb poznali postaci Polaków walczących o wolną Polskę, których sylwetki przedstawione zostały w książce Joanny Wieliczka-Szarkowej pt. „Żołnierze wyklęci. Niezłomni Bohaterowie”, oraz „Pilecki, śladami mojego taty” autorstwa twórców filmu pt. „Pilecki”. Młodzi historycy z klasy VIIIb na podstawie przytoczonej literatury przygotowali również prezentację multimedialną o ludziach, o których historia miała zapomnieć, ale nigdy nie zapomniała.

Skip to content