Wycieczka klasy IV i V do Szklarskiej Poręby

W poniedziałek 20 czerwca 2022 r. rano o 6:00 wyjechaliśmy do Szklarskiej Poręby. Jest to miejscowość w paśmie Sudetów czyli Karkonosze.
Naszą pieszą wędrówkę po górach rozpoczęliśmy od podejścia kamienistą i bardzo wyboistą drogą do wodospadu Kamieńczyk. Największą atrakcją było zejście do wąwozu i podziwianie pięknego wodospadu. W drodze powrotnej z Kamieńczyka, wybraliśmy się na spacer w celu poznania pięknej miejscowości – Szklarska Poręba, gdzie mogliśmy również kupić sobie pamiątki. Następnie przeszliśmy nad Wodospad Szklarki.
W ostatnim punkcie naszej wycieczki, wyruszyliśmy zwiedzić Zamek Chojnik w pobliżu Jeleniej Góry – Sobieszowa, na szczycie góry Chojnik. Pan przewodnik opowiadał nam różne ciekawostki, które wszystkich interesowały. Opowiedział również legendę o księżniczce Kunegundzie, córce zamożnego właściciela zamku.
W czasie górskich wędrówek podziwialiśmy piękno przyrody Karkonoskiego Parku Narodowego.
Weseli wróciliśmy do Czerniny, by swoimi przeżyciami i wiadomościami podzielić się z rodzicami i rodzeństwem, sami zaś wzbogaciliśmy swoja wiedzę i doświadczenie. Wspólny wyjazd był niesamowitą okazją do wspólnej integracji uczniów z obu klas.