„Excuse me, how can I get to ……..?” – innowacja na języku angielskim

W ramach realizacji programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie klasy piątej uczestniczyli w zajęciach języka angielskiego, podczas których wykorzystali roboty VEX123. Są to proste w obsłudze, w pełni interaktywne kolorowe roboty wraz z Coderem. Pozwolą one stworzyć uczniom program dzięki, któremu robot jest zdolny do poruszania się po wyznaczonej trasie.
Uczniowie mieli za zadanie zaprogramować trasę do wybranego miejsca, używając określeń w języku angielskim. Trasa robota VEX123 była zaprogramowana na dwa sposoby:

  • za pomocą przycisków na robocie w zaplanowanej sekwencji,
  • korzystając z oprogramowania VEX Code – uczniowie korzystali z aplikacji w jednej z wielu dostępnych wersji językowych – w języku angielskim.

Podczas zajęć uczniowie rozwijali umiejętności efektywnego, swobodnego i poprawnego komunikowania się w języku angielskim oraz wykorzystywanie technologii informatycznej z elementami programowania tak, aby zwiększyć jakość prowadzonych zajęć oraz aby stworzyć możliwość wszechstronnego rozwijania sprawności językowych uczniów.

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 60 tys. złotych na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej oraz radzenia sobie w życiu codziennym.

Skip to content