PIERWSZAKI KODUJĄ I PROGRAMUJĄ

W ramach programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie klasy I uczestniczyli w zajęciach, podczas których programowali roboty VEX123. Zanim pierwszoklasiści zaprogramowali robota mieli za zadanie zapisać własny kod i stworzyć do niego matę z trasą, którą miał pokonać robot. Uczniowie pracowali w parach. Zadanie nie było łatwe. Wymagało od dzieci kreatywności, cierpliwości i co istotne – dokładności. Każdy zespół stworzył kod na miarę swoich możliwości. Zadanie wykonali bardzo dobrze. Niektóre zespoły stworzyły po kilka kodów.
Działania dzieci utrwalone zostały na zdjęciach i filmach wykonanych za pomocą sprzętu fotograficznego zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 60 tys. złotych na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej oraz radzenia sobie w życiu codziennym.

 

 

Skip to content