Druk 3D

Wykorzystanie drukarki 3D efektywnie przygotowuje uczniów do kariery w inżynierii, umiejętności projektowania 3D wykorzystując dostępne aplikacje, doskonali inteligencję przestrzenną, kompetencje cyfrowe oraz innowacyjne myślenie. Uczniowie zapoznali się z budową i działaniem drukarki 3D oraz z programem Tinkercad, służącym między innymi do projektowania w środowisku 3D. Uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób wykonać projekt przeznaczony do druku 3D, jakich materiałów eksploatacyjnych użyć, aby otrzymać zaprojektowany obiekt oraz jakie są praktyczne zastosowania drukarek 3D. Najciekawszym zadaniem było jednak zaprojektowanie własnych modeli do wydruku posługując się środowiskiem projektowym Tinkercad. Takie zajęcia dostarczają dużo satysfakcji z samodzielnych odkryć, ukazują nowe horyzonty i ścieżki myślenia.

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 60 tys. złotych na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej oraz radzenia sobie w życiu codziennym.

Skip to content