Uczniowie klasy III, IV, V i VI doskonalili inteligencję przestrzenną, kompetencje cyfrowe oraz innowacyjne myślenie podczas projektowania modeli 3D wykorzystując aplikację Tinkercad. Zapoznali się z budową i działaniem drukarki 3D. Uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób wykonać projekt przeznaczony do druku 3D, jakich materiałów eksploatacyjnych użyć, aby otrzymać zaprojektowany obiekt oraz jakie są praktyczne zastosowania drukarek 3D. Najciekawszym zadaniem było jednak zaprojektowanie własnych modeli do wydruku posługując się środowiskiem projektowym Tinkercad. Takie zajęcia dostarczają dużo satysfakcji z samodzielnych odkryć, ukazują nowe horyzonty i ścieżki myślenia.
Uczniowie klasy VII zapoznali się z działaniem robota edukacyjnego VEX IQ. Dzięki specjalnej aplikacji „chmurowej”, możliwe jest poruszanie robotem w określonych kierunkach, reagowanie na różne bodźce, np. dotyk lub reagowanie na odległość.
Zajęcia z robotami to dla uczniów doskonała możliwość nabycia umiejętności praktycznych w zakresie konstruowania i programowania robotów, szansa na rozwój zdolności posługiwania się nową technologią oraz nabycia umiejętności logicznego myślenia, pomysłowości i sprawności manualnej.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 60 tys. złotych na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej oraz radzenia sobie w życiu codziennym.